It's killing me

Nu tycker jag att det är dags att sopa dessa böcker och lägga sig i en varm och mysig säng och soooova.
Men något säger emot mig, att jag borde sitta uppe ett tag till och börja plugga FE någon gång, för det har jag ju inte hunnit med idag..
Så vad ska man göra? ska man följa det man själv anser vara rätt, det som är bra för själen, eller ska man gå efter det som man egentligen inte alls tycker är kul och plugga bara för att man känner att man "måste" .
Konsekvenserna därefter blir ju som tänkt. Kommer jag få något gjort om jag redan är trött? Om jag sitter kvar och pluggar, så kan ju konsekvenserna bli att jag får ett bra betyg, men oockså att jag är as trött imorgon, resten av dagen och kanske inte orkar plugga något alls då istället.
Konsekvenserna av om jag slänger ihop mitt pick och pack och drar och nattar, blir kanske att man orkar morgon dagen mycket bättre, man känner sig piggare inför nya tag. Men det blir också kanske att jag ligger mer efter i pluggandet inför de två kommande proven och uppsatsen?
Svårt läge. Jag tror jag sitter uppe till max halv tolv då, blir nog att gå igenom FE:n och spanska glosorna lite snabbt sådär.
Gonaathh so long! :)

Comment

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0