Är Jag Enägg-eller-Tvåäggstvilling?



Mhm. Det är fan frågan det!
 När vi kom hem från plugget väntade ett brev från Karolinska institutet, eftersom vi tidigare varit med i en undersökning om vi är enägg eller tvåäggstvillingar, jag och min syrra Frida.
Och vi har ju alltid trott att vi är enägg. alla har sagt det, och trott det(?) Iallfall våra föräldrar, dem sade att dem på BB trodde vi var enägg. Så jag tror inte dem tog riktigt reda på det.

Men nu, efter sådär 17,5 år (lite väl seegt) skickar dem hem två stora kuvert med innehållet: salivrör och ngt mer. Som man ska spotta i och sedan skicka tillbaka det, för att ta reda på om vi tydligen är som alla påstår, Enäggstvillingar.  (jag kmr nog bli lite besvikn om vi inte är enägg..)

Och jag kan meddela att svaret på det fick vi inte xO jag som verkligen blev värsta spänd och allt, och sen står det att det kan dröja upp till 1 årr innan man får reda på svaret !
Det  bästa med att vara med i undersökningen hittills var ju att vi fick varsin Biobiljett! ahaha. nerrå. Men det var lite kul. då slipper man kosta på Avatar biljetten själv ;)


Kort Fakta  om Tvillingar ;  (för er som inte vet vad som är vad)
Man skiljer mellan enäggstvillingar som kommer från ett enda befruktat ägg som delat sig och tvåäggstvillingar som kommer från två olika ägg.  Tvåäggstvillingar kan vara såväl likkönade som olikkönade, medan enäggstvillingar alltid har samma kön.
Tvåäggstvillingar är inte mer lika varandra genetiskt än vanliga syskon. Vid ungefär var 80:e förlossning föds det tvillingar. Medicinskt anses detta inte önskvärt, då tvillinggraviditeter och tvillingförlossningar alltid innebär högre hälsorisker.


BIOBILJETT fick man som tack för medverkan i tvilling-undersökningen.
-Jaha TACK! :D



Peace


Comment
Postat av: jennifer

ja, visst är dom. ska till min gaderrob :) hihi! tackar :D

2010-01-08 @ 16:54:55
URL: http://jjenniferks.blogg.se/
Postat av: Ina

Du glömde spermie-delen :P Ahaha!

2010-01-08 @ 20:32:17
URL: http://fuffins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0