SWE FASHION WEEK10







I veckan var det ju "SWE Fashion Week10!"

Kollade inte lite foton, plagg från Catwalken. Och raffa åt mig dessa Designers. CHEAP MONDAY & CARIN WESTER.

Riktigt coola plagg! Om jag får välja Vem som hade snyggast på catwalken av CM & CW, Så är det faktikst ganska jämt där för mig. Men jag måste nog säga Cheap Monday ändå.  Skulle nog tänka mig att kunna bära alla de där plaggen, men mixat med andra uika plagg, om man ser ur den synvinkeln, men även såklart dussins av plagg från CW också! ;)
Visstja, måste bara säga att CM:s modeller hårstyling ser ganska kul ut! eheh
,
Men det är en grej som jag reagerade starkt på.
Modellern hos Carin Wester!
På dem bilderna jag valde ut, så är det tjejen längst ned, de två bilderna längst ned till höger. Nu kanske det inte är så här som jag säger, hon kanske är så smal naturligt, men hon ser inte frisk ut. Usch stackarn. Man ser liksom benknoterna sticka ut på armlederna & och handleder. Och hennes lår har ju fan nästan lika storlek som den andres modellens (hon till vänster) benstommar ! ;O
Det här är ju inte riktigt så sunt. Desginers borde inrikta sig in mer på ett ideal som ser hälsosamt och naturligt ut, med former och  jah, nu säger jag inte att alla modeller ska ha former, för det tycker jag inte, så tråkigt. Men att dem ska se lite mer friska och levande ut där på catwalken. Så man blir glad när man ser dem vandra där uppe, och inte sitter/kollar och tänker om modellens kropp eller om hon/han lider av ngn sjukdom eller nått...
Männsikorna som bär Designerns plagg på ex. Catwalk visar liksom inte bara hur plagget ser ut. Dem flesta står också för samhällets ideal, enligt vissa. Det finns många som går efter detta sjuka ideal.
Vilket Deisgners borde tänka mer på. 

Utöver mitt snack så gillar jag plaggen! och CW modellers långa hår! öhöh
Denna Fashion Week är inför Fall/Winter 2010-2011! kanske något att redan spekulera om?
Eller inte. Jag ser först och främst fram emot vårens och sommarens underbara plagg och outfits! ^^) 






Comment
Postat av: Anonym

Tycker du att modellerna ser sjuka ut? Du skriver att det finns vissa som går efter dom här idealen, men det är ju fan det du själv gör. Du ser precis lika sjuk ut som modellerna gör

2010-02-07 @ 15:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0