I Won't Back Down

Pic/some girl

Underbart. Ordet som är underbart bra!
Livet känns faktiskt underbart härligt just nu. Kan bero dels på att jag övningskörde hem från stan, gick SVINFINT(!), och för att det var sista vistelsen hos min kurator. Det kändes galet skönt. Men om jag faller tillbaka, eller om jag känner att jag håller på att falla in i den onda cirkeln igen, så vet jag vem jag ska ringa. DEt är bara att höra av sig då. Men " I WON'T BACK DOWN" somsagt. Inte svika migsjälv nu.
Innan vi drog hem, ville jag en sista gång ställa mig på vågen, där inne, för vågen hemma är ju trasig, så det kändes lite spännande att väga sig igen. inget ont! Och tänk, sen sist jag träffade henne, var nog innan påsk, så vägde jag runt 48, nu väger jag nästan 50 kg! och jag har inte ens känt av det, eller tänkt på det. Ett gott tecken.
Jag bryr mig inte så mycket längre alltså. Man ska aldrig stirra sig blind på vågen, (det är bara siffror) för oavsett när man väger sig på dan, eller om det är under de dagar man har mens, så har man inte samma vikt. Det är normalt att vikten pendlar hit och dit ibland. Bara för att man vägde mindre i morse, betyder det inte att man väger detsamma nästa gång man väger sig, eller nästa morgon!
Sen fick hon mig att tänka"LAGOM". Lagom av allt. Lagom med träning, lagom med mat, lagom med aktiviteter, lagom med allt helt enkelt.  Det är absolut ett bra ord det ordet  - Lagom.
Tänket kring mat och träning får inte ta över ens liv, det är inte värt det. I "lagom" mängd av det är bra.
Man ska leva livet nu när man är i sina bästa år! (?) Det är vad jag tänker göra.
Jag ska träna lagom, komma igång med löpningen riktigt ändå, löpa min mil nån gång i månaden, när jag känner för det, slå rekord på tid. Det ska jag göra. Jag ska göra sånt som jag mår bra av, och inte göra grejer som känns som ett tvång. Äta lagom som jag tränar lagom. Äta mer när jag tränar mer.


Nu är det käk som gäller för mig . Efter en svettig bilkörning med skinnjackan på i den gassande solen, (kände seriöst som att materialet på jackan skulle smälta,) så ska det blir riktigt gött med Ny gräddade våfflor med frukt och bär på, och till det pappas soppa. Perfekt innan träning :)
Hoppas ni haft en härlig dag!

Comment
Postat av: Ingrid

fin bild :)

2010-04-14 @ 15:03:27
URL: http://lillsiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0