så här gör du rent din mineral foundation-borste




Jag är ju dum i huvet, fattar inte varför jag inte har gjort rent min mineral foundation tidigare, eller jo jag vet ju igentligen det.
Jag skulle ha gjort det för någon månad sedan, men jag bara skjöt upp det hela tiden. Tillslut vart det inget av det. Så igår, efter duschen, så kom jag på det, och då sa jag
" jag gör rent foundationet imorn efter skolan, men då sade sis att " varför inte nu nu, nu när du väl kom på det, så att du inte skjuter fram det ännu mer" . Och det var så sant. Bra att jag gjorde som hon sade.
För nu har jag den fräshigaste mineral borsten nånsin
Vilken jäkla make-over till borste, tro meig, det blev en otrolig härlig känsla i morse när jag skulle ta på mig mitt foundation!
Allt äckliga, bruna, tunga fettet från den, rann ner i omkretsloppet igårkväll, hahah



Så här gör du rent din mineral foundation-borste:
(enligt hur jag gjorde, finns säkert många fler sätt)

1. skölj borsten med varmt vatten, och ta bort så mycket av det bruna som möjligt.
2. ta en klick shampo och gnugga in väldigt noga, tvätta och skölj ur shampot därefter med varmtvatten.
3. ta en liten klick med balsam och gör likadant som du gjorde med shampot, skölj med varmtvatten, och sedan kallt vatten.
4. låt torka till dagen därpå. Och snart är den som ny igen!

Det är kommer jag härdan efter köra med ett par gånger i månaden.  ♥
Kommer säkert också att märka en stor skillnad med min hy, hoppas porerna minskar nu.
Har fått en så jäkla mycket skit ovanför hakan, hate IT.




Comment

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0