44KG!


Löpningen var riktigt härlig igår. rundan gick på ungefär 25 min sen körde jag nedvarvningen på ca 10 min (+ stretchning 10 min), från början så gick jag, men kände att det gjorde lite ont i vristerna, då började jag jogga ist. och kände knappt av värken längre..

Ja, träffen med den nya doktorn i tisdags (för mig är hon ny, men hon har jobbat länge inom ätstörningsområdet) gick mycket bra.
Först när jag kom dit fick jag mäta och väga mig. Vågen stannade på exakt 44 KG! Har alltså gått upp 2 kg sen sist, förra gången hade jag bara lagt på mig 1 kg, men huvudsaken är ju den att jag går uppåt och inte neråt somsagt. Och inge längre hade jag ju blivit precis.

Sen var det dags för att prata med doktorn. När jag klev in i rummet såg jag även en kille sitta där inne, hon presenterade honom för mig och sade att han var hennes kollega som skulle vara med henne idag. Förrutom att han var för det mesta ganska tyst så ställde han några frågor till mig. Snäll verkade han vara iaf.
Eftersom hon inte visste allt om mig fick jag berätta hur allt började etc. Hon, Agneta var riktigt bra.. Kanske till och med bättre en Åsa, som jag vanligtvis brukar träffa.
Ibland kom vi in på saker som kunde bli känslosamt att prata om...

Hon sade att mitt BMI 18,5 var perfekt, ja perfekt och perfekt, men att det var ett bra BMI för mig, men att jag skulle fortsätta att lägga på mig något kilo till. Vilket jag inte har så mycket emot. Det jag behöver träna på mitt förhållande till mat, att kunna äta ordentligt, så jag ska bara ta närningsdryckerna 3 ggr i veckan, och resten av dagarna ska jag ta mellanmål såsom äpple, nötter, eller macka etc.
Hon sade även att jag kanske skulle behöva ha någon att prata med, åka på sådanna här "terapi" träffar, eller att dem på ätstörningskliniken kunde komma till sjukhuset den dagen jag ska dit på häslokontroll.
Träna som jag gör nu tyckte hon var lagom, bara att jag tränar för att måbra och inte för att jag vill förbränna kalorier och allt det jag stoppat i mig.  träning är ju otroligt viktigt för en bra hälsa och måbra både fysiskt och psykiskt!
Lite svårt att komma ihåg precis allt vad hon sade, och + att kunna skriva ned allt.

Senare ut på dagen var vi in till stan. Jag köpte et par skit snygga snörskor med kilklack- svarta. Kan säga att det tog en väldans tid för mig att bestämma vilka skor jag ville ha, snacka om beslutsångest. Det stod mellan två snyggingar, men enligt mig var dem jag köpte lite mer min stil. En bild på dem kommer att läggas in senare.

 Torsdag - Nu har jag inte så mkt tid kvar, måste börja plugga någongång också. Har ju fotbollsträning ikväll :D

SYLater^^


PEaCE

Comment

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0