Det som har hänt de senaste dgr.



Det är flera dagar sedan jag skrev ett inlägg, det är överhuvudtaget länge sen jag var inne på datorn här hemma.
Jag har varit upptagen de senaste dagarna med att plugga till historia provet som vi hade i går - torsdag, och annat skit.

Kan säga att provet var rätt komplicerat och svårt. När det kom till dem där alla kungarnas dödsdag, när och vart dem hade dött, stod allt stilla. Man hade läst in så många årtal att allt blev huller om buller, man blandade ihop Gustav och alla Karl kungarna xD  De sista minutrerna satt jag bara där och tänkte och tänkte, tror att jag tänkte för mycket så att jag inte kom på deras årtal, men jag fick fram till några som jag skrev ned, men dem var fel.
Jag hoppas att jag får G, eller åtminstonne ett VG! ^^

I onsdag var det Våffeldagen. Och det käkade vi . Med upptinade trädgårdsbär, skivade bananskivor och vaniljgalss, mums!
Ovanligt. Det brukar för det mesta bli att vi anntingen käkar våfflor eller pannkakor en gång i veckan. Älskar Våfflor!
Men vill verkligen ha et nytt järn. Av vårt steks dem så platta. Nej, mormors järn ska det vara :D

Igår torsdag, den sista timmen då vi hade Idrott drog hela klassen till Sporthallen för att simma.
Och jag var inte så värst förfäntansfull.. Dels för att jag inte har vant mig vid att visa upp min kropp (tycker fortfarande att jag kan vara lite tjock ibland när jag kollar mig i spegeln, har inte vant mig än. hade t ex. snyggare mage förrut och mindre rumpa) Nu har jag lagt på mig säkert över 5-6 cm runt rumpan(!)
Och en ny bikini måste jag verkligen inskaffa mig till sommaren. Kanske en snygg mönstrad Bandåe-behå med lågt skuren taitrosa :)
I sommras kunde jag knappt ha dem badtrosorna som jag hade på mig igår. Alldeles för stora (Strl 34), har till och med sytt in dem, men även då efteråt så satt dem löst, var tvungen att vira runt kanterna två ggr för att dem skulle sitta lite bättre. Nu sitter dem bra, men det är bara det att den är så smal bak, lite bredare ska det vara, så att den täcker rumpan.. hehe
 
Badet
*Det var mycket roligare att bada än vad jag hade tänkt mig. Men jobbigt var det! Det var två stycken tjejer från andra ring som hade hand om lektionen. (idrott B)
Först skulle vi simma fyra längder bröstsimm, sen fyra längder ryggsimm-krål. Jag som bara typ har lärt mig att simma på rygg på det andra viset. Men jag inprovicerade så gott jag kunde och det gick bra, fick bara "lite" vatten i ögonen. Annars var det lungt xD
Sen efter det skulle man simma 4 längder med något mellan benen så att man bara använde armarna och med en liten dyna som man höll framför sig med händerna- använda benen.
Jaa, en massa stafett tävlingar körde vi efter det. Och det var riktigt jobbigt och krångligt. En gång skulle man sitta på en sån där dyna och försöka ta sig frammåt.  Haha, måste ha sätt väldigt roligt ut!
När timmen var slut gick Frida och jag och bastade en stund. Härligt^^  ( sandra och cicci var inte med på simmningen)



PEaCE


Comment

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0