Recept - AvokadoDipp


Då har man kollat på melodifestivalen. Ringde och röstade på Sarah Down Finer två ggr och H.E.A.T en, men ingen av dem kom bland top 3. Jag trodde verkligen att någon av dem hade en stor chans att vinna, deras låtar var så himla mäktiga.
Och i sista minuten trodde jag att Coroline of Uggles skulle vinna! men som tur var så gjorde hon inte det. vilken lättnad.
Istället tog Opera sångerskan hem hela segern! Hon hade faktiskt en grym låt hon.  Hon som trodde att hon inte äns skulle gå vidare till final, och sen vinner hon allt! ahah, fan vad bra ^^

Till tv tittandet bunkrade vi upp oss med skålar fulla av morot- och gurk stavar och lite tortilla chips som hade blivit över, och sen Fridas och min goda Avokado-Dipp, som vi faktiskt hittade i en tidning på sjukhuset som vi kollade i medan vi väntade, och receptet skrev vi upp i mobilen för att inte glömma bort det, för riktigt gott lät det. men igentligen så är ingridienserna inte alls svårt att glömma bort.
Inte sista gången jag kommer att köra med den här dippen!


Favorit tv-snacks




Recept

Detta behövs till dippen:
1 eller 2 avokado
2 små tomater ( en halv vanlig tomat går lika bra)
1 tsk pressad lime
1 pressad vitlökslyfta
Ungefär ½ dl -1 dl fil
(1 tsk krossad linfrön om man vill)
kryddor: Salt, peppar och sweet chilli krydda
Bara att mixa i en mixer, låt stå i kylen ett tag - klart!
Skit gott!^^



PEaCE

Comment

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0