Earth Hour



                                              Remember, If you want to                                                                               

                                   Btw, mittt lack matchar fint fint med den svarta. hihi



När syrran och jag hade kommit hem från skolan hade mamma såklart precis åkt och handlat. Vi hade ärenden dit, så vi tog våra cyklar och trampade iväg.
Väl inne på affären mötte vi upp mamma. Efter ett tag när vi var framme vid mjölken lade vi märke till den grymt snygga mjölkförpackningen. En svart förpackning!  Fan vad coolt, inte så ofta man ser en sån i en matbutik. Och då måste man ju bara köpa en, iallafall vad vi tyckte ;D
Den timmen kommer kanske Frida och jag (de som vill hänga på) gå ut. Kolla runt lite och se hur Kolsvart det är i lilla Hallsta.


Vaför den är svart, är nog självklart för dem som redan vet vad som gäller, men vissa kanske inte vet.
- Den 28 Mars är det den dagen mellan 20.30-21.30 då man släcker ned all belysning och elektrisitet i huset.
Miljontals människor förenas i den enkla handlingen att släcka ljuset som en signal till världens beslutsfattare om att ta klimatförändringarna på allvar. Redan nu är omkring 60 länder anmälda.


Jag, min familj ska lätt delta^^



PEaCE

Comment

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0