fotboll och löpning, me love




Idag är det Lördag, trodde att det var lördag i går, så jag var nära på att skriva ett inlägg med rubriken " saturday..."
Ahe, var nog inte ritkigt vaken, men det känns faktiskt som att det är söndag idag!
vad har man igentligen gjort dem här dagarna man har varit ledig hittills av sommarlovet ?(!)
nja, inte så mycket. Det har ju inte varit det bästa vädret för att göra roliga grejer ute, men man gör det bästa av situtionen.
När värmen kommer (innan vi drar upp till Norge) då blire att åka massa inlines, spela fotboll, tälta på ekliden med tjejerna, bada & sola, upptäcka nya grejer, äventyr/aktiviteter, grillkvällar, pokerkvällar...... Listan kan fortsätta i evigheter, finns ju massvis att göra på sommaren!


Träning, träning
Men dem första timmarna idag var det uppehåll, snacka om härligt! så jag, Camilla och Frida passade på att lira lite fotboll vid motioncentum. Finns nya, stora- perfekta mål på det gröna gräset.
Latjade i 1,5 timma, körde en lite "stress lek" --> om man inte hade slått rekordet med nickar med varandra eller om man hade tagit bollen med handen på 2 min skulle man själv/alla göra situps eller armhävningar ..
Det blev så stressigt några gånger, man ville ju  slå nickarna så snabbt som möjligt innan tiden var ute, att man tappade fokuseringen och inte kunde nicka eller bolla mer, slutade med att bollen for iväg åt olika håll dit den inte skulle och man tappade kontroll över den runda saken.  heheh

Hade nämligen planerat in en liten löpning efteråt, så den ville jag verkligen inte missa, när jag har bestämt mig för en sån grej vill jag få det avklarat den dagen, och inte skjuta upp det! ^^
 Frida hängde också på, så vi stack upp till spåret igen, jag tog 3:an och in en bra bit på femman, genade genom den sista genvägen på 5:km spåret, där det stod en skylt på 2,5 km. Blev väl runt 4,5 km.
Mitt mål den här sommaren med löpningen, eller nej det här året, är att ta milen under 55 min. Eller 5km under 25 min!


PEaCE



 

Comment

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0