En blogg

Norge, my place<3

          Norge i Sommraas <3




Det här är om en blogg

Har funderat länge på att skaffa en blogg, men det har liksom aldriig blivit av.
Ja, eftersom jag har bdb och där lägger man ju upp bilder och skriver vad man har gjort under dager etc, så tänkte jag att det är lika bra att börja blogg. Och vi får se hur det kommer att gå med det. Ska försöka att blogga så mkt jag kan. Men det är inte alltid jag har tid att sitta vid datorn.
Jag kommer att skriva om mitt liv, vad jag gör, vad jag tkr om, mina tankar o.s.v.  Det kommer att handla mkt om träning, eftersom jag har ett träningsberoende i samband med en ätstörning - Ortorexi. vilket jag håller på att bekämpa, som minst, när jag första gången åkte in på hälsokontroll,  var jag kring 15 år, då vägde jag 36,5 och det var ju aldelles för lite. Jag fattade nog inte riktigt att jag var ohälsosam som åt lite men väldigt nyttigt och tränade mkt. Jag trodde ju att jag var hälsosam  när jag åt det jag åt. Men nu, nu väger jag ca 42,4 Kg, och några kilon till ska det bli.  Och det jag har gjort för att gå upp är att jag har ätit större portioner, pålägg på mackorna, mer godis( förr åt jag inget alls) mindre träning/ per vecka, och druckit näringsdrycker som innehåller 300 kcal. . Mitt mål är att jag ska få tillbaka min mens- regelbundet( i think) och kunna äta saker och ting utan att få dåligt samvete/ ångest, och att jag inte ska tänka - nu när jag har ätit det här måste jag träna mer idag, eller om jag inte har tränat alls måste jag dra ned på maten.
Aja, nu har jag nog skrivit för mkt..


Söndag: Idag har jag inte gjort så jätte mkt, målat naglarna i en snygg färg- blackest Purple, (det är lite beroendeframkallande det där xD) följt med mamma till affären och hjälpt henne att handla, sedan släppte hon av oss därvid trollebo så vi gick därifrån och hem. Fram åt kvällen till hade vi fotbollsträning ute, från början gick det piss för mig, men sen mot slutet till gick det mkt bättre ;) 
Mamma har just bakat kakor, och tänk jag tog en, och de var skit goda. havrekakor med russin i.
Jag fixade först en blogg på bloggportalen, men det var så krångligt, frida sa att det kanske var för de som är lite proffsigare på att blogga, så jag skaffade mig en här istället. Och det var ju enklare.  hehe.
Nee, nu ska jah sluta. Till tv n ett tag sen sängen :)  ha det bra, chiao!

PeaCE


Comment

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0