Lussekattbak i högsta grad!


Lussekatt bak! äntligen. har varit sugen på lussekatter i flera veckor nu, och man vill ju inte börja för tidigt heller. Helst så nära inpå Lucian som möjligt så att man får den rätta stämningen.
Och idag blev jag och syrran riktigt jäkla sugna! åkte och köpte jäst och lite russin och har precis satt igång med det efterlängtade baket, nu ska den bara jäsa sin första omgång, i alltså ca 30 min. Under tiden fördriver jag tiden med en uppgift vi fått i Styrketräningen som ska vara inlämnad innan jul.

Åh jag kan inte vänta längre. Vill ha, vill ha nu. maahh
finns inget godare bak under juletiden. Okej jo, pepparkakor och vår gudomliga julvört med nötter och frukt i måste man räkna med. Men annars slår inget lussekatter.

Jag har undrat en sak. Säger man lussekatter eller lussebullar? jag och en kompis jäklas med varandra över vem som har rätt och vem som säger fel. " nej, det heter LUSSEKATTER, förfan! :D
Iallafall vad vi har sagt i vår familj i alla tiders, men det är förmodligen olika i alla familjer. Så båda är rätt.
Men jag kommer fortsätta säga Lussekatter och retas med cicci för de, höhö.

mumsiga lussebilder kommer inom kort. Bara de blir färdiga snart så^^
So long...



Comment

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0