I sommar är jag inte P.A.N.K



Stannade och fikade en bit bort från den här båten

Den har man sätt ett par gånger nu.




Sorgsna miner var det här ja, tusse gör så gott han kan med att trösta ^^





Fina utsikten från resturangen (som vi ska jobba på sen)




Våra kusiners barn sprang runt och lekte på hotellet.
Sist jag såg tjejen med det vita bandet i håret var hon en liten b e b i s
 och låg i min famn.
  Så söta så..



Orkade fan knappt plugga på vägen hem, så jag fördrev tiden med att läsa tidningar,
halvsova och rita. Blev ganska slarvigt men den dög för att ha blivit
målad i bilen. Meningen var att jag skulle måla av C ar o li na G y n n i ng  från början (var på FREDAG:s cover)
men den vart knappast likt xD så jag sket i det och målade i ngn annan riktning, ahah






Hemma i SWE


Begravningen var väldigt fin, men det var hemskt att sitta där i kyrkan och lyssna på när "begravningslåtarna" spelades.
Det här var den första begravningen jag vart på, helst vill jag inte gå på flera men det är såklart att jag kommer att göra det ändå. Det är bara så hemskt att se ngn man känner  hissas ned (i en kista) på en kyrkogård.
Den hemskaste dagen på länge!

Nu är det klar't!

Utöver allt gråtande och sorgsna tankar så hade dem ordnat allt jätte fint.  Efteråt gick hela mammas släkt, alla som var bjudna på middag ( ca 30 pers, "stor släkt" man har)  in på en resturang som ligger alldeles nedanför kyrkan vid Vattnet och åt god mat och hade det trevligt. Alla snackade med alla, och ett av de bästa med den dagen var att vi fick reda på att vi ska sommarjobba på resturangen/ hotellet! Fan vad gla jag blev, nu slipper jag gå och oroa mig för att jag kommer gå helt pank i sommar ^^
Vi ska jobba i minst 2 veckor, och även under festivalen som hålls där såklart. Det kommer förmodligen vara smockat med folk där då.
 Syrran och jag kanske även ska få bo på hotellet under ngra arbetsdagar. Shiet! det ska bli skit kul, gå runt och servera folk, städa i rummen och ja, allt möjligt får vi nog göra.  Och vi kommer att tjäna ganska bra med pengar där uppe, I hope :D

Dagarna i Norge gick snabbt den här gången med, men ändå  kändes det som att vi var där i en vecka.
förra gången vi drog upp, missade vi det varma och fina vädret här och tro inte att det blev super väder den här gången också! xD  Men som tur var hade vi soligt och varmt  väder i Norge med. 
Marken på gården var helt torrt tillskillnad från sist då det var blött och plaskigt med snö.  Snön smälte/er, vilket den gör nu med  som bara den. 
Dagen innan resan hem, drog frida och jag på oss löparskorna och stack iväg mot grusvägen till. Finare utsikt kan man inte få på en löparrunda!  Helt underbart ♥



PEaCE


Comment

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0