"MagMördarProgrammet"

Nu tänkte jag köra på att ge er lite tips på grymma magövningar!
Tyck gärna till vad ni tycker om dem sen :)

Ute efter snygg mage till Beach 2010, eller något i den stilen?
Då ska ni gå in på sidan(står längst ned av inlägget) och följa programmet.
Men glöm inte att kombinera/balansera med ryggövningar(!)
-Lika viktigt är det, för en bra hållning och för rygg/magmuskulaturen!


Här kommer några kanon Övningar för mage som jag hitta på Nätet.
Faktiskt på Aftonbladet från 1999. "Magmördarprogrammet"

1.

Twistcrunch:
Ligg på rygg på golvet med fötterna på en stol. Rumpan ska vara nära stolen. Lyft upp överkroppen utan att tappa korsryggen från golvet, vrid axlarna åt vänster, gå tillbaka till mitten och ner. Gör samma sak åt andra hållet. Gör så många upprepningar du orkar.

Twistcrunch:
Ligg på rygg på golvet med fötterna på en stol. Rumpan ska vara nära stolen. Lyft upp överkroppen utan att tappa korsryggen från golvet, vrid axlarna åt vänster, gå tillbaka till mitten och ner. Gör samma sak åt andra hållet. Gör så många upprepningar du orkar.

2.

Berk Curl:
Ligg på rygg med böjda ben och fötterna i golvet. Låt armarna vara böjda och sätt händerna vid axlarna. Spänn bäckenet och lyft rumpan en liten bit från golvet, lyft samtidigt upp axlarna från golvet och sträck armarna mot knäna, håll där i tio sekunder, gå tillbaka till utgångsläget igen. Håll in magmusklerna hela tiden. Upprepa fem gånger.
3.
SidoCrunch:
Ligg på ena sidan. Håll händerna bakom huvudet. Böj kroppen sidledes, uppåt, så att midjan böjs, gå tillbaka igen. Gör 15 lyft per sida.
4.
Benbåge
Ligg på golvet, lyft överkroppen en bit och vila på armbågarna. Ha böjda ben. Sträck ut benen tills de är raka, håll dem en liten bit ovanför golvet, böj tillbaka igen. Håll ryggen rak genom hela övningen. Gör så många upprepningar du orkar.
Jag brukar själv köra på övningarna 1. Twistcrunch (fast utan stol, då håller jag bara benen kvar i luften/ i 90 graders vinkel) 3. SidoCrunchen är jäklit efffektiv om man vill träna sidomagmusklerna. Bränner riktigt ordentligt efter ett par repetitioner/set!
Och
4. benbåge kör jag alltid, vid varje styrketräningspass. Då ligger jag med överkroppen under sängen och håller i mig med armarna under sängkanten och lyfter benen precis som på bilden, ungefär 20-25 reps x 3 set.
Sen hitta jag övningen Berk Curl. Aldrig sätt/testat förut. Så jag var bara tvungen att testa den, och snacka om att den kommer att bli en favorit!
Jag som ska ha ledarskap på idrotten på Fredag (själv), så tänkte jag eftersom jag ska köra ett fyspass (Ska köra riktigt hårt med klassen ;) ehehe) så ville jag ha med några övningar som jag inte kört förut, som jag tror att de flesta inte heller har testat på. Dem ska få tips på nya roliga Och enkla magövningar.
Ska klart ha med Berk Curl. Grym bra övning! TESTA!! :D
FitForFight!

För hela programmet med de 10 magövningarna (från 1999!), KLICK HERE!

KÖR HÅRT ;)



Comment

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0