Jag bromsa som fan, men inte stannade cykeln...


Inte alltid man är med om sånt precis. haha
Okej, så kul vare inte. Blev lite skraj själv faktiskt.
Var på väg hem från träningen (typ nyss), cykla med Cam och tvilling. Sen kom vi vid en sån där, nästan som en korsning fast för oss cyklister, ett ställe då den ena bilen ska stanna för den andra.
Jag som cykla en bit före dem andra, skulle precis cykla över och då kom det en bil från sidan, som jag verkligen inte alls såg. Inte undra på, för det var världens största snöhögarna på den sidan som skymde sikten. Efter den kom det två bilar till. Exakt när jag såg att det kom en bil, så kände jag mig ganska lugn på nått sätt. Ingen panik just då.  Jag bromsa som fan, men inte stanna cykeln, så kan säga att jag var en halv meter från att bli påkörd!!
Efteråt kom paniken.
Tänk, jag hade kanske blivit överkörd på riktigt, fått något ben brytet, eller kanske blivit förlamad eller nått, inte fan vet jag. Men bilen som kom där, han måste ju ha sätt mig, men han bara körde på som vanligt.
Fast såklart, han kanske bromsa iallfall, det är ju så halt ute så sånt ser man nästan inte.. De andra bilarna stannade dock för oss, :) 

Aja, det här blev lite överdrivet, men det kändes bara så himla nära där.

Har ni varit nära , vad ska man säga "döden" eller blivit-nära påkörd någon gång? isåfall skulle det vara niice att höra era små berättelser :)


Peeaacee
.







Comment
Postat av: E M S Y

hihihi ja:D

2010-03-03 @ 20:45:32
URL: http://whatabeautifulworld.blogg.se/
Postat av: matildac

hiih

2010-03-03 @ 21:17:37
URL: http://matildac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0