Runt 70 mil på en dag. In The WinterLand



Pic/mobilen-bild. Ni SER DEN BÄSTA upplösningen/bild kvaliten..

Vilken lång jäkla dag. Upp kl 4.30, stoppa i sig lite gröt, ta på sig kläder och packa med lite små grejer.
Sen vare bara att dra, upp mot Särna/dalarna/mörkret.
Blev runt 70 mil på en dag. Och nu sitter jag här hemma i köket, bloggar och dricker en varm kaffe mocha och  käkar en grillad mackaa. Mhhmm!

När man väl var där, kändes det lite smått overkligt på nått sätt. Man var nyss i lilla hallsta, och sen var man uppe i fjällen, In The Winterland och far..
Dagen har gått snabbt ändå. På bilfärden har man läst tidning, bok, käkat, halvsovit, dunkat Bullet, Silverstein, shinedown & anberlin i mobilen! Yeeah. Säger bara tur att jag tog mig tid att ladda hem desssa underbara låtar. Vad skulle jag göra utan dem!? heheh.

Begravningen.
Var så klart hemsk! när man satt där inne, såg alla de som stod mest närmast, de som var min farmors "barn", gå fam och lämnade blommor, och sade några få ord de fick ut sig.. det var inte kul.
och sen när man själv gick upp för att lägga en blomma på kistan, då kom tårarna!..
Men efterfikat/gemenskapen med släkten var däremot en aning roligare.
Träffade typ hela tjocka släkten, runt 60 pers(!) , och knappt 2/5 har jag träffat förrut.
Det var lite kul de.
 Alla bara "nämen Hej allt bra?, " och jag ba" Hej!, ehh.. veem ?" xD

Nu ska nog få mig de sista moröttsstavarna som ligger i burken famför mig innan jag drar, sedan fåre räcka :)


Peaazzee


Comment

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0