Lördag kl ? = städaa


Lördag kl 11.45 =
städa. plocka Bort allt som hör med julen till! fifan vad skönt. Äntligen ska sakerna bort, ut från mitt rum och upp i skåpen/vinden där dem hör hemma och ska stanna i ett år fram över till nästa (lite efterlängtade) jul.

Verkligen, nu längtar jag som vettetusen vad, till våren. Till värmen.
Men ändå känns det som att jag inte har njutit/tagit vara på julen, det kalla vädret, snön riktigt.
Har åkt pulka/bob/tefat en gång bara än så länge. Inte ens åkt längdskidor, vart ute  och bygt nå snölyktor och annat. . Jag vet inte, men det kanske var förr man gjorde det.( nehj har nog fel där!) Tiden går så snabbt. 
Men jag tror inte det har med saken att göra. Att vi har blivit större och nästan vuxit ifrån allt det där.
Tror det är med latheten, okey, det kalla klimatet också. Just jah, det får man fan inte glömma! xO

Där har vi det! det är det kalla/kyliga klimatet som gjort så att man inte kunnat gått och gjort det man brukade göra.
Sen är det väl kanske för att man inte har pallat osh så. Men snökrig ha det iaf. varit! bra de. heheh

I påsk eller sportlovet måste det bli av. Dra upp till Norge, till mormor. Kö snöskoter upp mot fjällen(?), pimpla, åka skidor ned för alla backar som finns där bakom husen. Det vil jag göra innan sommaren/våren ta över!

Nu är klockan visst snart 11.50, och jag har inte börjat städa än.. Illa. Så nu säger jag Goodbye! Latero.



 

Comment

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0