Dagens tips! - mineral foundation




Varför lägger jag upp detta?

- Jo, dels för att jag vill tipsa lite om bra smink/grundlag/foundation och även medel som hjälper till för er med acne.
Vilket jag själv också har. Men inte så värst mycket dock. Fast min hy har blivit sämre på sistone(!)
Inte kul.
Kan nog bero på att jag käkar mer, mer fett, kcal, godis, etc. Och det reagerar ju kroppen och hyn på.
Och även så har den reagerat starkt på att jag varit utan "Duac Gel" på ett ganska bra tag nu. (acne medlet som jag använder regelbundet) och att jag tappat bort min ansiktstvätt - garnier, som är så nice. Så nu kör jag på en annan sorts , loreal för Make-up borttagning och smink. Den funkar inte lika bra på mig. . (fått låna utav mams)

Mineral Foundation, från Loreal i lös"puder" form är det jag använder mig av just nu. Den funkar fint fint den.
Men den börjar gå mot sitt slut, så då äre dags att byta upp sig lite. Syrran tipsa mig om Maybellines "flytande" mineral foundation, som hon själv använder. Och den tycker hon att jag ska köpa. för den täcker väldigt bra!
Eftersom min hy är ganska fet och så, så är det bäst att få låta den andas, och då passar ju den här sortens smink väldigt bra. För det låtar hyn få andas, och det lägger sig inte på som ett tjockt lagar som all annan mak-up.


Så Maybelline It IS , för mig. :)
Och sen Duac Gel(!) verkligen. Är typ desperat efter det. Men somsagt, acnemedel fungerar på alla på olika sätt. Det är ju så att duc gel kanske fungerar jätte bra på mig, min hy, men för det så kanske den inte verkar lika bra på någon annas hy. Men jäkligt bra effekt har den varjefall.

Så fråga din läkare om hjälp. det bästa sättet att få reda på vad som passar ens hy bäst.

Peace

 


Comment
Postat av: Anonym

- intressant!

2010-01-15 @ 19:06:01
URL: http://wolveriina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0