Some things to say


Skönt att komma hem, efter ganska så sega timmar i skolan. Fast man började runt 10 och slutade 3, så känns det som att det var mycket segare idag än vad det var igår , men då började man 9-16.30!  Konstigt nog.

Det drygaste när man kommer hem, efter en seg och lång dag i skolan, är att inte maten är färdig. Man är liksom hungrig när man kommer hem, grining och oftast blir man argare då man inte får nått att äta inom 10 min.
Jag skulle lätt kunna skippa käket, och ta ett större mellanmål ist, och käka "själva" middagsmaten senare fram mot kvällen till. Men då äre så att föräldrarna här hemma goes mad. hahh. Nerrå, men inte rikigt så äre inte.
Men jag har mina tider att passa, mitt liv, det kanske likom inte passar mig att käka en timme efter att man kommit hem, för då kanske jag har något annat att passa? som tex träning eller plugg ..
Det skapaar oftast komplikationer i en familj när det gäller käk/tider, för man ska laga käk så det passar alla, man ska hålla tider, man ska passa tiderna efter allt och alla.
Ganska trött på det..

Längtar som fään tills man flyttar hemifrån. Då få man åtminnstonne bestämma efter sina egna förutsättningar, tider och vad man gillar. Man behöver inte se efter någon annan, vad som passar den bäst. och bla bla bla.
Och inte behöver man käka korv och kött flera gånger i veckan, samma maträtt vecka efter vecka.
Jag tror seriöst att vi käkar ungefär liknande, typ samma maträtter varje veecka, alltid liknar det det vi käka veeckan före.
Ni kan ge er fan på att, fan vad jag kommer att käka alla världens mat när jag bor i ett eget liten bostad.
Och om det så blir att jag bara har råd att käka korv, så ska jag iaf variera mellan alla olika slags korvar, som te.x Kyckling korv, vegetarisk korv, jah, you name It. Men det ska jag se till att det inte kommer att hända!
I miitt hem ska jag leva och andas fullkornsprodukter, typ.. Frukt. Fisk. Kyckling. ahhah. 
Okeey. Nu skriver jag nog det här mest för att jag bara är sur, över att jag är hungrig och att inte maten är färdig. Och att jag igentligen borde gå och ta mig nått att käka istället för att vänta på maten.
Men det var skönt att skriva av sig lite. . 

Pea<<cce



 

Comment

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0