Mitt Nya Beroende. Vad är erat?




Har på sistonne blivit helt KESO beroende! Det är vansinne, vad det är beroendeframkallande.
Den har samma "måste ha" effekt som banan/tomat/tonfisk/makrill.
Det är verkligen något som måste finnas hemma. Annars så tar jag cykeln, eller bilnyckeln och köper mig en Keso burk själv..
Okey, det var lite väl hårt. Visst klarar jag mig ett par dagar utan Keso. Det är Nice att man brukar få det i skolan då, om det inte finns hemma.


Andra få ätbara beroenden; (men livsnödvändiga enligt mig)
 
Det är 4 saker (igentligen 5 med  KESON)  som jag typ inte klarar mig en dag utan.
Det är sånna här små saker som "gör" det, gör typ maträtten. Gör frukost till frukost.. Ah ni fattar..
Små saker i vardagen som behövs för att vi ska må bra? 

1. Tomater - Det käkar jag till allt. Föredrar hellre dessa små röda, runda & saftiga saker framför paprika.   Sammanlagt blire säkert 1-3 tomater per dag. x)

2. Banan - DET är så himla "måste ha" varje dag faktor som det kan bli. Det blir till frukost, nån gång under dagen kanske, beroende på vad man ska göra. En bit på kvällen också.

3. Tonfisk/makrill - Bästa pålägget! Utan det, vad ska man då ha på mackan/knäckebrödet förutom tomater, ägg och KESO då? passar jäkliit fint till ägg på mackan eller bara blanda med KESO i en skål.. Mummms!

4 (?) Ägg! - Det är något som jag käkar varje dag, varje morgon. Ska finnas i kylskåpet alltid.
 Och det ska vara mellankokt ( så där Smetigt gott.. Heheh) och det ska gå att skala lätt, annars äre så irriterande om skalet vägrar att lossna, och det fastnar på ägget, och till och med drar med halva ägget så det knappt blir nått kvar.


Vill gärna veta erat beroende (ifall ni har nåh), vad ni inte kan leva/klara er utan i matväg.  Är ni sån som jag, som har svårt för att klara 1 dag utan ex. tomater/banan ? 
Det är något som man har blivit så van vid att få, ha tillgång att käka hemma varje dag, att man tillslut när man märker att den goda saken fattas där i kylskåpet  gör att man blir vansinnig/sur. Man bara måste ha den.
Det är nog väldigt många som är beroende av något ätbart, jag kan väl ändå inte vara ensam om den saken iallfall ;)
Tell ME!


 


Comment
Postat av: Anonym

godis :(

2010-02-09 @ 17:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0