Så gick det hos kuratorn.


Somsagt jag var till kuratorn idag vid halv 10 snåret.
och det gick bra. hehhe, Känns som att det är min vanliga replik när andra frågar mig om hur det gick.
"Jo, det gick bra" (?)

Vi bockade för mitt mål som jag hade, nämligen att kunna te.x käka pizza med kompisarna "utan" att alltid välja en sallad eller ett lite nyttigare alternativ, och inte få ångest efteråt. Så det var skönt!
Sedan lade vi upp 2-3 nya mål att sikta mot till nästa gång vi träffas.
1 av dem var : Slänga miina gamla "baggy" jeans  (åt skogen) då dem satt riktigt snyggt pösigt på, medan nu sitter dem tight. Vilket jag inte vill,dem är ju liksom snyggast baggy.
För då kmr jag bara tillbaka att tänka på, åh jag vill vara så som jag var förut, vill att de ska sitta lika snyggt som då, vilket dem inte gör nu, Då får jag ångest och dåligt samvete, och gör av min ångest genom att göra något som jag igenltigen inte ska göra.
Därför ska jag lägga mina gamla jeans åt hyllan, då kanske på någon annas hylla, who knows. För det var ju då min sjukdom var som värst, och jag vill helst inte bli påmind om hur jag var och såg ut då.
Det var liksom 2 år sedan, nu är jag 17, man förändras helt enkelt (får jag påminna migsjälv om)
Nope, ska slänga eller ge bort baggy jeansen som bär på sjukdomen. Och förden delen, de är inte vilka jeans som helst, utan mina första Lee jeans.. heheh

Vi kom också överrens om att jag ska försöka dämpa ned på min träning (!).  Och jag undrar hur det kommer att gå. Jag ska ialla fall försöka, det ska jag.
Jag som vill kunna dra ut på min vanliga löprunda näär jag har lust och känner för't. Löpa min mil som jag alltid har velat.. 
Men någon vecka kan jag väl göra det!
För att det ska bli lite enklare för mig att veta precis hur mycket jag ska käka, att det blir en bra balans mellan träning och mat, så ska min kurator beställa en tid med en Dietist åt mig. Jag vet, det får låta hur det vil i era öron, men i mina öron tycker jag det låter nogerlunda bra att ta till med. 

Nu har jag lättat på mitt hjärta en aning, kan man säga. Det var niice.
Ibland är det riktigt skönt att dela med sig av nånting, som kanske är svårt att prata om i verkligheten.

♥ 




Hösten är verkligen här. Det känner nog många av. Men det är bara upp med humöret, det kmr ändå vara
sånt här väder i fortsatt ett par dagar. Vi seer solsken. Möjligtvis på Fredag! Och snö I December, något att längta till^^


Comment
Postat av: Marion @ nedatvikt.blogg.se

Kul å läsa en annan som bloggar om träning mm :)

2009-11-20 @ 15:35:07
URL: http://nedatvikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0