P (D)epp dag


Vilken jäkla daag!
Hela dagen, ändå från jag vakna har jag varit på piss humör, vet inte varför. Har varit så nere, orkade liskom INGET i skolan, men vad gör man, man försöker ju så gott man kan, och sen går sitt dåliga humör utöver alla andra. Inte bra.
Det är sant att alla har sina dåliga och bra dagar, man kan inte alltid vara på top och gla jämt.
 idag var det min tur, efter att Cicci hade det i förr går och syrran hade det igår, och såklart är det min tur idag. hahah
Kan också bero på att det är en månad som heter NOVEMBER, en depp månad för många.
Man kommer liksom in i en period då man bara har lust att skita i allt, vädret är trist, det är mörkt och tråkigt, man vil bara sooova, gå ned i dvala eller nått..
-Mitt humöret sjönk ännu mer när jag fick reda på att vi har ungefär 8-9 prov innan jullovet och + 2 stora inlämningsuppgifter som ska skickas in. ja, jippi! fan vad kul!


orkar snart inte längre bita ihop.
Skulle kunna gå in till närmsta resebyrå och boka en resa far far away.. Till Egypten eller Thailand vore ap sooft!
just nu vil jag bara att det ska bli helg, så man får en iaf en dags vila från plugg och sånt crap.

Men inte ska mitt dåliga humör smitta av sig, inte meningen det heller.
Förresten så försvann den efter att jag gjort klart en uppgift i NV:n och en lång promenad
och lite Ny energi i form av KÄK.



Lite tips för att BOTA Depp och dåligt humör:

-försök tänk positivt, att tänka negativt mår man aldrig bra av.
-Gör något som du verkligen tycker om att göra, umgås med de som får dig att må bra. Som peppar dig att må bättre.
-Ta en lång promenad i friska luften och rensa tankarna funkar fint. 
-Koppla av med ett eget hemma spa, fotmassage, fotbad, basta. Gör några hemmakurer, predikyr och manikyr.
-Dra ut och träna, det ger en adrenalinakick, och det sänder ut en måbra signal till hjärta och hjärna. vilket får dig på bättre tankar, du känner dig duktigt´och du kan koppla av bättre.
-Baka något gott, en kaka eller nått, och bjud familjemedlemmarna på, det gör både dig och dem glada.
- Mixa ihop en härlig och färgrik smoothie efter eget tycke och smak, är super gott och ger energi i höstrusket!
- Och vad gör en gladare än att samla ihop ett gäng glada vänner och titta på en bunt med komedier, eller om du inte har lust att bjuda hem någon, kolla på dem själv. 
 

kanske inte så kul att läsa om mitt dåliga humör och en massa plugg men det var iallafall skönt att få skriva av sig lite.
Tack för din tid. hihih



Här kommer lite uppiggande Pics!
Som får en att längta... och drömma.. och skratta












Comment

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0