Maskrosrensning



                          Min lilla tiger ser nästan ut som en kattunge på den här bilden. .
                          I jorden har han det bra han.


Ååhh, mina handflator ömmar och mina knogar svider, kmr säkert ha blåsor på handflotorna i morgon efter all
maskrosrensning på gården. .
Vi började med att rensa vid 1, sen höll vi på tills vi skulle käka ( grillat sen igår :)), sen fortsatte vi plocka rötter och maskroser framtill 17.45 eller nått. Men vi har ju såklart tagit lite vilopauser emellan, annars hade nog våra ryggar varit döda vid det här laget.
Det var pappa som först höll på och fixa, vi tyckte synd om honom att han fick göra allt själv så vi ville hjälpa honom, vilket vi gjorde med att ta över arbetet.
 Det var ju fan över hundratals gula maskisar. man var ju inte bara tvungen att ta bort dem, utan även rötterna och dem som inte hade slagit ut än, för annars skulle det vara mer att göra imorn. ahah, dem som ploppar upp då får pappa sköta själv xD
 Det gjorde vi verkligen bra! nu förtjänar vi vilaaa resten av kvällen tycker jag . Får se vad jag hittar på med, det blir väl säkert att kolla på eurovision finalen med syrran. mamma och pappa.

Vad jag menar med vila är inget arbete, nu ska vi iallafall ut på en prommis.  :)
Later




Comment

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0