Fräska jordgubbar och halvt frysta


Tisdag

Vanligtvis brukar tisdagar vara långa, ända fram till 17.00, men vi fick flytta upp matten och Idrotten, vilket var soft. Då slutade vi tidigare.
På idrotten körde vi bollturneringar, både Basket och någon annan form utav Fotboll var inblandat, även några andra boll lekar körde vi, som ett spel då man var tre mot tre ( vilket vi var hela tiden) och satt ned på golvet med en ögonbindel för ögonen, sen hade man en stor tung boll, likt en basket boll fast med nått bjällrande i den, så att den hördes vart den var på väg.
Mitt lag satt mittemot de andra som satt på andra sidan, utspridda på en linje, så att man kunde försöka att fånga bollen från att nudda väggen, om man nu lyckades att nudda väggen med bollen fick man 1 Poäng. Det var kul!
men det var lite läskigt eftersom man inte såg någonting. en gång visste jag inte vart de andra var, man liksom hörde dem från ett annat håll, och jag märkte sen att jag satt åt fel håll xD ahah.
Efter idrotten stannade Frida och jag kvar och duschade där, cyklade sen hem i det allt för snöiga vädret, fick hålla handsken för ögonen som vanligt för att undvika att få snöflingor i dem.
Efter en lång eftermiddag i skolan, är man hungrig, och då smakar det gott med vilken mat som helst nästan.
Hade en aning om vilken sorts mat det skulle bli, anntingen pannkakor eller våfflor, som vi nästan alltid har en gång i veckan, börjar bli tjatigt. Det räcker med varannan vecka.
Tror jag jag hörde mamma snackade om pannkakor igår. Men på Bordet stod det framdukat med Plättar, jordgubbar, lite halvt djupfrysta, men det gick att äta iaf, vaniljglass (men jag brukar inte käka glass till) och pappas hemagjorda goda Köttsoppa, Gött! ^^

Färska Jordgubbar nu på vintern
Häromdagen när vi var på Ica och handlade, såg jag färska jordgubbar ligga i en disk bland några andra frukter,( jag vet, det brukar finnas det) och jag var bara tvungen att lyfta upp locket och lukta på dem.. Seriöst! Vilken sommarkänsla jag fick.  man ville bara ha sommar med detsamma :D
Färska Jordgubbar är Himelskt! 

Mamma kom just hem från affären och på bordet låg aftonbladet med  ett färskt nummer av Sofis Mode( finns många tips på vårjackor såg jag, bara att välja och vraka), precis som jag bad om.  snart ska jag gå på en prommenad en sväng, sen läsa tidningen.
Frida kom och nyss hem från en promenad, och hon har tagit med sig Camillas Kamera där alla bilder från den dagen vi var ute i skogen och tog en massa foton. Jippi, äntligen kan jag lägga in dem. några bilder kommer även läggas in på bloggen såklart.

Aja, nu måste jag dra. Hörs senare!


PEaCE

Comment

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0