Uppsats om ätstörningar



 Hemma igen:
Halva skolveckan har gått, och på lördag är det äntligen sportlov. Fan vad sköönt. Ledighet kan man behöva ibland!^^
Har just kommit hem från skolan, eller rättaresagt från samhället. Vi tänkte att om inte mamma eller pappa svarar på telefon, kanske dem är och handlar,och då är det lika bra att ta Apoteket för att hämta ut min medicin i samma veva om dem var där. Så vi drog dit för att kolla om det var så. Men vi såg ingen bil någonstans, då blev det att cykla vidare hemåt i den kalla kylan. Fast jag hade mössa på mig, var mina öron iskalla när jag kom hem xD Trodde det var runt 10 grader med det var bara fem! hehe.
Ja men tror det eller ej,  när vi var 20 meter från att svänga in på uppfarten kommer vår röda bil körande , bara några meter framför oss! och hon hade just varit och tvättat bilen och handlat.  Sånt händer nästan alltid oss xD
aja, vi ska åka tillbaka till Apoteket sen för att hämta min medicin, mina Fresurbin Energy Drinks har nämligen kommit. äntligen! har varit tomt utan dem ett tag. Har liksom inte vetat  riktigt hur mkt mer jag ska äta när dem är slut..
Att dricka dem har blivit en vana, så när jag inte har dem till hands saknar jag dem. Haha, 
Undrar hur länge till jag ska beställa hem dem där dryckerna. tills jag får min mens tillbaka såklart, men jag läste här om dagen att när man har blivit  "normalviktig" kan det ta upp till 1 år tills man får tillbaka den. Är det sant ? :/ ska fråga min dietist nästa gång jag träffar henne, eller så är det väl bara att använda sig utav internet.*

"Lite ont i ögonen"
: Det har varit en väldigt seeg dag i skolan , har setat framför datan alla lektioner. Först på samhällen sen på svenskan (sen datakunskapen) eftersom vi håller på med en utredande uppsats ska man skriva den på datorn, och jag har faktiskt kommit en bit på vägen med min uppsats om ätstörningar. Jag har tänkt att skriva om Anorexi Nervosa, Bulimi nervosa och Ortorexi.
Vad det är för sorts ätstörningar, vilka förklaringar det finns till att dem uppstår, hur det påverkar ens tänkande och hälsa och ens omgivning.. ah etc.

Resten av dagen: Nu ska jag nog fortsätta med uppsatsen, orkar inte sitta vid datan längre ,därför kommer jag att skirva ut det jag hittills har skrivit. Sen käka mat, åka och hämta dryckerna. Plugga lite mer, kanske dra och kolla på en Innebandy match i Nibblehallen ikväll, om det är någon som har tid att hänga med, annars skiter jag i det. Blir väl att softa framför tven, kanske ta ett fotbad och läsa i Cosmopolitan som kom igår med posten :)

Dagens Namnsdag: (skriver bara ut det idag) Frida & Fridolf
Grattis syrran!.. Haha, undrar vad du kommer få, en Ben and Jerrys eller kanske någon tidning?
Vi brukar vanligtvis inte fira namnsdagar, har väl gjort det någon gång eller så. Men Idag gör vi det*




PEaCE

Comment
Postat av: Robin

Jag skrev också massa uppsatser om Anorexi Nervosa och Bulimi nervosa. Gick på några föreläsningar om det också. Känner en del som har det, tyvärr :( Anorexia är riktigt jobbig och svår att bli "frisk" från. Är den av dessa tre som jag vet mest om. Har även träffat patienter med det.

2009-02-18 @ 16:09:57
URL: http://thepiratebay.orgfuffins.blogg.se/
Postat av: Ina

Ska va från Ina, inte Robin :p

2009-02-18 @ 20:04:42
URL: http://fuffins.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, jag tyckte det var lite mysko, att både någon Robin och du hade skrivit ;)hehe

Jaha :), ja det är bra att veta vad ätstörningar handlar om. Usch det är hemskt.Men det är väldigt intressant att läsa om.

Den som blir frisk kan få återfall, så det gäller att försöka hålla sig utanför den onda cirkeln. Men svårt är det, iaf om det har bitit sig fast riktigt hårt.



2009-02-19 @ 23:28:05
URL: http://lfiighter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0