Dance until you Drop!



Nu var det ett tag sedan jag bloggade, senast var väl i torsdags. Jag vet inte varför jag inte gjorde det i helgen, kanske var det så att jag inte hade tid eller orkade ta mig tid att skriva ett inlägg, eftersom dem brukar bli så långa ibland, iallfall när jag har mycket att berätta om. Hihi

H
elgen var riktig härlig, fina dagar med mycket sol och promenader. I lördags var vi ute rätt länge, kanske 2 h, gick en långpromenad och solade på framgården, och det gav mig lite fräknar. (Om man sitter i snön så reflekterar solen mot snön, det gör att man blir brunare)
Älskar fräknar, så himla sött! förrut ville jag  ta bort dem på något vis, men jag har insätt att det är hur fint som helst! och det ser så naturligt ut :)
Senare på lördagen cyklade syrran och jag ner till samhället och köpte djupfrysta skogsbär och hallon yoghurt, Glamourtidning och lite Godis, när vi kom hem spelade vi Yatzy med mamma och pappa, medan vi väntade på att Bustun skulle bli het, kom jag på en kul idée!  Dansa! vi röjde undan i mitt rum och skulle igentligen göra en koegrafi tsm, men vi hade rätt ont om tid så vi skippade det och dansade enskilt istället. När jag menar att vi dansar, menar jag till hiphop och Rnb musik.
Efter dansandet och bastandet, gjorde vi i ordning fruktsallad med grillade mackor och kollade på melodifestivalen och umgicks med familjen. Senare checkade Frida och jag på Changeling med Angelina Jolie i huvedrollen. Skit bra film!

Saknar dansen i Västerås otroligt mycket. Åka in dit en gång i veckan och träffa alla sugna och glada dansare. Komma bort från Hallsta och plugg ett tag, och träffa andra människor.
De första terminerna vi gick där var i hiphop/street, de senaste var i Commercial Hiphop, lite mer "girly " a la Pussy Cat Dolls, med dansläraren Daniel Gill, som jag saknar mkt, mkt. Haha, Han är så jävla duktig dansare och så rolig när han pratar svenska! ( Han pratar engelska annars)
Tillslut när man hade gått och dansat där i 2-3 år kände man sig nästan som hemma på Dansverkstan.
Igetligen har jag dansat sedan jag var 7-8 år hemma o så, men började dansa i västerås i 14 års åldern.
Och när vi skulle börja gymnasiet slutade vi där. vi visste ju inte hur mycket det skulle bli med skolan och fotbollen. Så det var nog lika bra det. Men jag vill börja igen. hoppas vi gör det om något år :D
 L;ove To Dance


Dance until you Drop!  Älskar Dans!
     
                                                                             Fimen    Step Up 2


Dansfilmer som rekomenderas!


  •  Step up 1 och 2
  •  Stomp the yard
  •  You got served
  •   Honey       



PEaCE

Comment

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0