Hemma bra men mormors Place bäst


Ja, då var man hemma igen. Tillbaka till det vanliga.( och tråkiga Hallsta)
När vi hade kommit hem tog vi för det första det lugnt, satte oss vid matbordet och käkade, sen packade Frida och jag ur allt från bilen. Sen drog vi ut på en promenad. Man var då allt lite stel och trött efter en dags bilresa. När vi hade gått en bit fick jag en konstig känsla, det var så konstigt att vi var här hemma när vi alldeles nyss var i Norge för bara några timmar sedan och pratade med mormor.

På ett sätt var det skönt att vara tillbaka igen, få träffa vänner och familjen, och äntligen kunna träna as usual.
 Som jag har längtat efter att det ska bli torrt på  motionsbanan så man kan pallra sig i väg och löpa när som helst utan att behöva undra hur långt man har sprungit eller oroa sig för onda fötter. Och äntligen får man lite motstånd i löpningen av de höga backarna, det är så mkt roligare med backar.
Och, ja. Jag ska strax ut och löpa, vet inte riktigt hur långt men det blir väl ca 5-6 KM. Får se hur min kondition ligger till.
Jag var  inte på latsidan när vi var där uppe om ni tror det. Vi gick upp tidigt på mornarna för att pimpla, men framförallt för att vi ville åka i backen när det var skare. Det gick så jävla snabbt att åka ner! men det gick inte lika bra dagen efter, eftersom det var ganska varmt där med så man sjönk lätt igenom när man skulle ta sig upp xD
Man blev så glad när man såg på vädret att det skulle bli några minus grader på natten. För det var ju det vi ville ha, kallt så att det går att åka i backarna, men soligt och fint väder så att man blir brun.^^
Jag har även varit på långpromenader, en gång gick jag själv med stavar, syrran hade visst blivit sjuk, så jäkla typiskt när man har LOv så blir någon förkyld! 
Men hon sket totalt i det, hon hängde med mig upp i backarna och pimplade för det, jag menar vem skulle inte gjort det?!

Fan i helvete! jag har sparat en massa bilder på min mobil i memory Stick, men det går inte att öppna dem.
Det får väl bli några andra bilder då. Ska försöka fixa det där senare, nu måste jag kila ut i löpbanan surrni! ;D

 
Den här Gula kyckligen var det första vi såg när vi hade kommit till området där mormor bor.
Fett cool! ahah


 Lite jobbigt var det att  ta sig upp för backarna, som ni ser..
En Död Frida

Nice väder dem första dagarna


Var på Basarn också. Där kunde man vinna allt från renskinn till olika sorters bakelser.
Mamma vann en stor Kladdkaka*
Den tredje saken från vänster stog först upp på min lista, men någon annan vann den visst.
Pälsen ser så skön ut.




Min kusins gölliga Maddelen satt brevid oss. Snacka om att väcka uppmärksamhet!




                Fler bilder läggs in sen från digitalkameran, dessa var mobilbilder.



PEaCE


Comment

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0