Good & Bad News


Shiet asså! har letat som en jävla dåre efter en kamera sladd. Om inte jag hade letat i kläskåpet i badrummet längst ner hade jag säkert fått letat i en vecka till efter sladden. Vem fan lägger en sladd längst ned bland en massa gamla påsar?!
-Vilken jävla tur att jag hitta den! (svär mkt, jag vet)

Den braiga nyheten- fotboll
Att vi vann vår första träningsmatch mot Kolsva med 3-2 :D
sist vi körde mot dem vann de med 3-2, dem vände i sista halvlek. vilket vi gjorde igår mot dem. haha
De första 40 minuterna var vi inte alls så bra, vi hade inte riktigt kontroll på bollen och motståndar laget var hela tiden först på boll. Men det vände i andra halvlek, och vi spelade skit bra och vände siffrorna till 3-2!
Men att det inte gick så bra i första halvlek kan ju bero på att det var väldigt länge sedan vi äns körde så här många på en 11:manna plan, vi har alltid varit så få på träningarna, men nu minnsan när serien börjar framot sommaren passar det bra att börja igen. Lite Tråkigt det där. Och dålig stil. Det ät fan på vintern man bygger upp spelet inom laget.

Från början körde jag back, gick inge bra. Backar ska ju vara stora och starka, vilket knappast jag är.
Men i andra halvleken fick jag först spela höger forward, sen bytta jag till höger mittfält. Skit kul. Det är så mycket roligare att springa där uppe då man har chansen att dribbla, göra mål och kanske bidra till ett snyggt mål (vad som helst) än att stå och försvara målet.
Varje match har jag ingen aning om vart jag ska spela. Förrut spelade jag back, men också lite på mittfältet.
Jag får se hur det blir med den saken. Hoppas på mittfält ^^

måndag - Nya fotbollskor på väg
Idag var vi in till Sportringen för att se om våra fotbollskor hade kommit, vilket de måste ha gjort tänkte vi eftersom det var säkert över 1-2 månader sen vi provade skor med laget.
Och dem hade visst legat där hos dem i flera veckor och väntat utan att dem hade tagit kontakt med oss. Fan vad dåligt, men dem sade att det hade blivit något missförstånd, att dem inte hade sätt att dem hade kommit antagligen.
Well well, vi prövade skorna för att se om dem satt så bra som dem sist satt på fötterna.
Mina kändes anska bra, vid tårna satt dem perfekt men inte vid hälen för det var lite glappt på något sätt när jag gick.
Sen när jag hade knytit åt dem kunde jag bara dra av skon bara sådär.  - så ska man väl inte kunna göra med ett par fotbollskor? frågade jag och det ska man ju inte heller.
Igentligen skulle jag få en storlek mindre, men det fanns inte i dam strl, så nu ska dem skicka efter ett par junior herr dojjor till mig! Haha, fan vad knäppt xD
Men hellre att dem sitter som en smäck än lite lite för löst!

Den dåliga nyheten!

Fick igår reda på att min morfar hade dött!
för några dagar sedan hade han ramlat på toaletten och sen blivit sängliggande p.g.a lunginflamation.
Vi trodde nästan att han skulle klara sig, för han har ett sånt starkt hjärta och han har lyckats klara av så himla mycket tidigare. En riktig kämpe!
Men han dog iallafall i en bra ålder, och nu slipper han lida <3
Fan Vad jag blir så jävla arg på dem som jobbar där! dem kunde fan ha vart kvar på toaletten och sätt till att han hade settat kvar istället för att själv försöka gå upp. Nej, istället går dem ut och väntar. eller så kunde dem ha sagt åt honom att sitta kvar där tills någon går in och hjälper honom upp. Fast jag vet inte, han kanske skulle glömma bort det.
Men det borde dem fan fatta dem jävlarna! på grund av det så finns han inte längre.
Vi som skulle ta med honom hem i Sommar! vi som lovade honom! Han har inte vart hemma på 2 år.
Fyfan....

Det var inte hlänge sen vår farbrors hund Nova dog heller, blev bara 1,5 år. hon var så himla söt och snäll.


        Nova och Morfar R.I.P <3
(har ingen bild på morfar här på datorn)

 


PEaCE



Comment

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0